nära döden upplevelse

Långshyttan igen, vaknade för en stund sen av Älsklingen som sa hejdå för att åka till Jobbet.. Själv har jag sovmorgon, börjar inte jobba förns halv ett :) skönt! Men det blir värre imorn då börjar jag halv 8.. men det går det också, allt går om man trivs! Igår vaknade jag iaf hemma i Orsa så jag åtminstone hann säga hejdå till mina älsklingar där som skulle till skolan :) Sen packade jag ihop allt och åkte till mormor där bilen fick stå och frosta av sig ända till kl elva.. jag som hade tänkt åka i tid, haha :) Men vi drack kaffe, pratade, var ute och gick en långpromenad i skogen med Sera och sedan åt vi en god grönsakssoppa hon hade gjort, trevligt. Det är inte lätt att åka bort igen när man helst vill stanna hemma ett litet tag till.. Jimmie var även snäll och bytte däck på min bil i söndags, för en tjuga.. haha. Han är gullig han :) Så när jag åkte i måndags så svängde jag för säkerhets skull in till Dan och kollade så dom satt fast och fyllde på lite luft bak. Men även om jag kollar så att allt står rätt till och kör försiktigt som bara satan så finns det ju andra idioter ute i trafiken (!) Nästan framme i Långshyttan på en väg mitt i skogen, kommer det två jävla motorcyklister och kör fort som satan. Den första ligger precis på mitt strecket (detta är alltså i en av dom skarpaste kurvorna på hela vägen) så det går ju bra, det var inge fara tänkte jag! En sekund senare ser jag min död typ.. då kommer alltså nästa idiot, MITT I MIN JÄVLA KÖRBANA! Vad fan gör jag nu?! Jo bromsar allt jag kan och ligger så långt ut i diket som bara går, ser hur han vinglar till (antagligen ett desperat försök att ta sig längre mot SIN SIDA av vägen) jag lovar, han var högst EN centimeter från min bil (en liten liten ford fiesta) så vi båda hade antagligen dött! Hur som helst så kändes det som han skulle stryka sig mot min kind, i säkert 180 km i timmen. Nää, nu ska jag duscha och äta frukost :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0